Logo PCPR Pruszcz Gdański
PCPR Pruszcz Gdański

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
w Pruszczu Gdańskim

Dodatek do opłaty za energię elektryczną dla osób korzystających z koncentratora tlenu lub respiratora

Zgodnie Uchwałą Rady Nadzorczej Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych nastąpiła zmiana w programie Aktywny samorząd. Zostaje wprowadzony do realizacji obszar E – pomoc w kontynuowaniu rehabilitacji w formie wentylacji domowej. Wnioski przyjmowane będą w terminie od 28 października do 30 listopada 2024 r.

Dla kogo pomoc?

Pomoc uzyskasz jeśli: masz orzeczenie o stopniu niepełnosprawności lub w przypadku dzieci do 16 roku życia – orzeczenie o niepełnosprawności i na podstawie skierowania Narodowego Funduszu Zdrowia (NFZ) – korzystasz z koncentratora tlenu lub respiratora.

Na czym polega pomoc?

Po złożeniu wniosku możesz otrzymać 100 zł miesięcznie w formie dodatku do opłaty za energię elektryczną.  Dodatek nie podlega rozliczeniu – nie musisz okazywać opłaconych rachunków.

Gdzie możesz złożyć wniosek?

Wniosek złożysz elektronicznie na naszej platformie (system SOW). Jest dostępna ze strony startowej na naszej witrynie.  https://portal-sow.pfron.org.pl/opencms/export/sites/pfron-sow/sow/ Podasz tylko niezbędne dane i informacje.

Kiedy możesz złożyć wniosek?

Nabór wniosków ruszy od 28  października do końca listopada, ale  dodatek może być przyznany na opłaty poniesione już od dnia 1 lipca 2024 roku. W kolejnych latach termin naboru wniosków określi Zarząd Funduszu.

Ile razy możesz złożyć wniosek?

We wniosku musisz wskazać okres objęty zwrotem kosztów opłaty za energię. Okres ten nie może być dłuższy niż 6 miesięcy i krótszy niż 3 miesiące. Czyli możesz złożyć maksymalnie 4 wnioski w ciągu roku. Ale pamiętaj, że dodatek dotyczy opłat poniesionych od dnia 1 lipca 2024 r.

Na przykład – jeśli złożysz wniosek w listopadzie i już w lipcu opłaciłeś rachunek za prąd, to we wniosku wskaż okres do wypłaty dodatku w miesiącach od lipca do października 2024 r. (4 miesiące).

Kto rozpatruje wniosek i wypłaca dodatek?

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie. Sprawę załatwisz jak najbliżej miejsca Twojego zamieszkania. Dane kontaktowe znajdziesz pod linkiem: https://portal-sow.pfron.org.pl/opencms/export/sites/pfron-sow/sow/baza-instytucji/

Co będzie się działo po złożeniu wniosku?

Powiatowe Centrum Pomoc Rodzinie sprawdzi, czy spełniasz warunki do wypłaty dodatku. Sprawdzi również, czy poprawnie i kompletnie wypełniłeś wniosek. Jeśli nie, musisz go uzupełnić. Dodatek jest wypłacany ze środków publicznych, dlatego jesteśmy uprawnieni do kontroli zgodności Twojego wniosku ze stanem faktycznym.

Szczegółowa informacja
Jeśli będziesz miał problem z wypełnieniem wniosku, zadzwoń na bezpłatną Infolinię 800 889 777 lub napisz na adres mailowy sow@pfron.org.pl

https://www.pfron.org.pl/aktualnosci/szczegoly-aktualnosci/news/dodatek-do-oplaty-za-energie-elektryczna-dla-osob-korzystajacych-z-koncentratora-tlenu-lub-resp/